توصیه های بعد از درمان ریشه (عصب کشی)

csharplearn

توصیه های بعد از درمان ریشه (عصب کشی)

بعد از اینکه بی حسی دندان شما از بین رفت، ممکن است درد دندان شما شروع شود.مکررا بیماران از ما میپرسند که چطور با وجود از بین رفتن عصب دندان ،ممکن است پس از درمان،درد داشته باشند؟
در پاسخ باید به این نکته اشاره کنم که مسیر عصب دندان،از داخل آن شروع و در مغز انسان خاتمه می یابد،محل قطع شدن عصب حین درمان ازنوک ریشه بوده و بقیه مسیر پس از درمان،قدری ملتهب بوده درد قابل انتظار اما قابل کنترل میباشد.
 در صورتی که منع مصرف خاصی از طرف پزشک ندارید و دارویی از طرف دندانپزشک برایتان نسخه نشده است، می توانید از قرص ایبوپروفن 400  میلی گرم یا نوافن ،هر شش ساعت یکبار برای کنترل درد استفاده کنید. ترجیحا داروها را در اسرع وقت ،پس از درمان شروع کنید.

گاهی بعد از درمان ریشه، با درد و تورم شدیدی در روزهای بعد از درمان، مواجه می شوید. ممکن است، التهاب به حدی شدید باشد که حتی نتوانید دندان های خود را روی هم قرار دهید. این مشکلات، ربطی به موفقیت درمان شما ندارد و به زودی برطرف می شود. حتماً در این شرایط داروهای تجویز شده را استفاده کنید و اگر دارویی برایتان تجویز نشده است با دندانپزشک خود تماس بگیرید. در موارد درمان مجدد ریشه (عصب کشی مجدد) و در صورت درد شدید قبل از شروع درمان، درد و تورم بعد از درمان بیشتر قابل پیش بینی است.

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان منعی ندارد. فقط روی پانسمان موقت را با مسواک نسابید و نخ دندان را در ناحیه پانسمان وارد نکنید.

تا قبل از رفع بی حسی، به خصوص در فک پایین، ممکن است موقع غذا خوردن گونه و زبانتان را گاز گرفته و زخم کنید. منتظر رفع بی حسی شوید و از غذاهای نرم شروع کنید. اگر در باز شدن فک مشکل دارید، از حوله گرم و ماساژ آرام در ناحیه درد استفاده کنید.

پانسمان روی دندان شما موقت بوده و در اسرع وقت ،بعد از خاتمه درمان ریشه،باید پر شود یا درمان پروتزی روی آن انجام گیرد. در مورد نیاز به روکش با دندانپزشک مربوطه مشورت کنید ولی در نظر داشته باشید بیشتر دندان های عصب کشی شده نیاز به روکش پیدا می کنند. اگر پانسماتان افتاد در اسرع وقت برای پانسمان مجدد مراجعه کنید، روی دندان نباید باز بماند.

می دانیم درمان ریشه (عصب کشی) تجربه خوشایندی ممکن است برای شما نباشد. ترس ها و نگرانی های شما را در مورد درمان درک میکنیم ولی تلاشمان این است،بهترین و کم عارضه ترین تجربه عصب کشی شما را ارائه کنیم.

در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید با شماره مطب یا شماره مستقیمی که در اختیارتان قرار می گیرد در ساعات پیشنهاد شده  تماس بگیرید.